Ajuntament de Santa Maria de Palautordera

Generalitat de Catalunya

COMUNICAT DE L'OFICINA DEL PRESIDENT DE LA GENERALITAT

23 de setembre de 2019

El president de la Generalitat, Quim Torra, presentarà, a través dels seus representants legals, un recurs contra la resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que l’insta a retirar la pancarta i els símbols de la façana del Palau de la Generalitat que reclamen la llibertat dels presos polítics i exiliats. Ho farà tan bon punt el TSJC li hagi notificat oficialment la instrucció emesa seguint la petició de l’associació Impulso Ciudadano, que demana la retirada de la pancarta i dels símbols.

El president Torra considera que es tracta novament d’una vulneració flagrant del dret a la llibertat d’expressió i d’opinió, com ja es va produir quan la Junta Electoral Central va ordenar-ne la retirada, de manera irregular i sense tenir les competències per fer-ho. Així mateix, expressa i referma el seu compromís de defensar els drets i les llibertats de tothom i en tot moment.

És per això que no retirarà la pancarta per la llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats que hi ha al balcó del Palau de la Generalitat. Aquest és un clam molt majoritari de la societat catalana i un compromís democràtic del Govern amb les persones que pateixen repressió per haver defensat la democràcia, els mandats electorals i els drets fonamentals. És una reivindicació que també han fet les principals entitats de drets humans internacionals, així com el Grup de Treball sobre Detencions Arbitràries de l’ONU, que insta el govern espanyol a fer complir la seva opinió vinculant, i a fer-ne publicitat i difusió.

Barcelona, 20 de setembre de 2019

Escut Ajuntament de Santa Maria de Palautordera
AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DE PALAUTORDERA
Plaça de la Vila, 1 - 08460
Tel: 93 847 96 20  Fax: 93 847 96 29

Horari: dilluns a divendres, de 9 a 14 h. i dimecres tarda, de 17 a 19.30 h.
Horari d'estiu (1/6 a 15/9): dilluns a divendres de 9 a 14 h

ajuntament@smpalautordera.cat